Dienstverlening
“Samenwerken met inwoners staat centraal, één aanspreekpunt kan hierbij helpen”
- Vragen moeten sneller beantwoord worden. Daar kan de organisatie op worden aangesproken. De klachtenprocedure moet voor iedereen helder zijn.
- Het gemeentehuis blijft een centraal punt in onze gemeente. Het moet een gastvrij huis blijven voor alle inwoners, ook bij evenementen op de markt.
- Het is klantvriendelijk en efficiënt dat veel diensten vanuit de gemeente inmiddels digitaal aangeboden worden. Zo kan iedereen zijn zaken regelen wanneer dat het beste schikt. Daarnaast moet het mogelijk blijven om met vragen het gesprek aan te gaan met een ambtenaar of bestuurder, immers niet alles leent zich voor de digitale weg.
- De toegankelijkheid van de (digitale) dienstverlening is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Voor specifieke doelgroepen, zoals ouderen en laaggeletterden, is extra ondersteuning nodig. Mogelijk kan de bibliotheek hierin een grotere rol gaan vervullen. DeurneNU vindt het dan ook van toegevoegde waarde dat de bieb een plekje krijgt in het nieuwe gemeentehuis.
- Als burger met plannen of ideeën wil je aan de slag en niet van het kastje naar de muur worden gestuurd. Één aanspreekpunt organiseren voor initiatiefnemers kan hierbij helpen.
- Blijven investeren in een veilige en beschermde digitale omgeving is cruciaal.